DIY quote paper

02-12-2013 17:06

Ik ben al een tijdje in-to de quotes en ik begin dan ook een lichtelijke obsessie te krijgen voor de zinnetjes. Ik ga jullie vandaag een DIY laten zien waar je je favoriete quote (of gewoon een mooie quote) op kan schrijven en bijvoorbeeld aan iemand kan geven.

Ik help jullie in 5 stappen naar het resultaat, je kunt hem ergens plakken of aan iemand geven als teken van vriendschap (zoek een vriendschapsquote)

 

Wat zijn quotes nou eigenlijk?

Quotes zijn korte zinnetjes die een betekenis (kunnen) hebben. Je vindt ze op social media (Instagram, Tumblr) waar je vooral foto's kan plaatsen. Ik haal mijn quotes meestal van Instagram. Er zijn zelfs accounts gemaakt met alléén maar quotes. De meeste quotes zijn in het engels maar er zullen vast en zeker ook nederlandse te vinden zijn.
 
Ik merk dat de trend rondom quotes steeds populairder begint te worden en steeds meer mensen het gaan gebruiken. Foto-bewerk apps (Picsart) zijn onwijs handig om je quote in je foto te verwerken. Ik ga hier nog een apart artikel over maken (hoe werken overlays en hoe maak je ze?).
 
Nu jullie allemaal weten wat quotes zijn kunnen we gaan beginnen.
 

Wat heb je nodig?

Om deze DIY goed uit te voeren en je ontwerp net zo te krijgen als de mijne heb je het een en ander nodig.
 
Memovelletjes (kleine papiertjes, liefst in het wit).
Potloden en stiften of het geheel op te vrolijken.
Liniaal en een grijs potlood.
Zwarte fineliner (een zwarte stift, met een zeer dunne punt)
Je favoriete quote (zet hem op een papiertje zodat je hem niet vergeet!)
Je kunt verder nog dingen zoals stickers of glitters gebruiken om alles te versieren maar met potloden en stiften vond ik het mooi genoeg.
 

Stap 1!

Om te beginnen moet je een papiertje vouwen alsof het een soort boekje moet worden. Het is handig om met een rechthoekig velletje te starten en hem in de breedte te vouwen. Zo lijkt het op een boek, het deed mij op de een of andere manier aan het grote boek van Sinterklaas denken. Vouw netjes recht en zorg dat het helemaal gelijk is.
 

Stap 2!

Kleur je hele 'boekje' in de kleur hoe jij het wilt hebben. Ik koos voor een zwart potlood, dat geeft een net iets zachter gezicht.
Ik heb alleen de buitenkant gedaan want ik wilde de binnenkant roze doen.
 

Stap 3!

Verdeel de voorkant van je 'boekje' in gelijke delen met je liniaal en je potlood. Ik heb 3 lijnen gezet. Dit is puur voor het netjes schrijven. Als je van jezelf al heel netjes recht en mooi kunt schrijven hoef je dit niet perse te doen. Nou heb ik een verschrikkelijk handschrift dus is dat niet slim...
 

Stap 4!

Tijd om je quote op te gaan schrijven. Tip: doe dit eerst met je grijze potlood, zo kun je makkelijk opnieuw en hoef je niet bang te zijn dat je hele papiertje mislukt. Nadat je hem er netjes op hebt staan kun je hem met de zwarte stift (fineliner) gaan overtrekken. Doe dit rustig aan! Ga niet proberen je letters te verbeteren, dat wordt heel lelijk. Om  het helemaal netjes te doen, zou ik eerst even proefschrijven op een testvelletje. Zo weet je zeker dat de pen het doet en je niet voor onverwachte verassingen komt te staan.
 

Stap 5!

Nu kun je de rest van het kaartje tekenen. Ik deed zoals ik al vertelde, de binnenkant met potlood roze. Ik heb op de achterkant van het kaartje een infinity-teken gezet. Ook dit weer eerst met potlood en dan met het zwarte stiftje overgetrokken. Je kunt in de binnenkant van het kaartje iets persoonlijks schrjiven of gewoon mooi egaal laten.
 
Ik denk dat dit een leuk idee kan zijn voor bij je cadeau van SInterklaas of Kerstmis, net even een leuke aanvulling!